Hanna Gustavsson

Hanna Gustavsson

Hanna jobbar som Campaign Manager på Bubbleroom, vilket innebär att hon har det övergripande ansvaret för att både planera och konkretisera företagets marknadsplan. Hon projektleder även de designsamarbeten som lanseras tillsammans med influencers samt är teamleader för företagets Art Directors. Det roligaste med jobbet är att arbetsuppgifterna, marknaden och branschen i sin helhet ständigt är i rörelse och utveckling. Men framförallt uppskattar hon alla kollegor och det teamwork de har.

Hanna läste teknikprogrammet på gymnasiet och har efter det utvecklats och utbildat sig internt på företagets marknadsavdelning. Hon tycker att det bästa med e-handelsbranschen är den ständiga förändringen av förutsättningar. Det går alltid att nå ut till ännu fler kunder och kontinuerligt förbättra köpupplevelsen – från första gången kunden ser ditt varumärke tills dess att hen får hem beställningen i brevlådan. Möjligheterna för utveckling inom branschen känns oändliga. Att arbeta med e-handel innebär att den ena dagen aldrig är den andra lik – vilket är utmanande och också fantastiskt roligt. Du lär dig ständigt nya arbetssätt och ställs inför nya utmaningar.

Tips till dig som är intresserad av att arbeta i branschen
Hanna uppmanar dig att vara nyfiken. Försök ta dig in i ett bolag du tycker verkar intressant, eventuellt via en praktikplats, och arbeta dig därifrån. E-handeln erbjuder så fantastiskt många möjligheter – allt från analys av kundbeteende på sajt till kreativitet i skapandet av innehållsrikt och inspirerande innehåll. Det finns något för alla inom e-handeln.

Läs fler intervjuer och se våra filmer med unga i branschen här!


Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *